Araştırmacılar, daha uzun ve daha sağlıklı yaşamak için ‘en âlâ diyet’i deklare etti

Leila

Global Mod
Global Mod
ABD’de yapılan yeni bir araştırma, ‘sağlıklı ve ömrü uzatan’ beslenme biçimini ortaya koydu. Uzmanlar, diyette, bitter çikolataya bile müsaade verirken, dikkat edilmesi gereken noktalara dikkat çekti.

Son devirde ‘uzun ve sağlıklı yaşam’la ilgili biroldukca şey yazılıp çiziliyor. Uzmanlar, 100 yaşına kadar yaşamayı vaat ediyor. Lakin yeni teknikler, farklı uygulamalar ne kadar cazip gelse de uzmanlar için antrenman ve beslenme ‘uzun ve sağlıklı yaşam’ın temelini oluşturuyor.

En son ise, ABD’de yer alan Güney Kaliforniya Üniversitesi’nden uzmanlar, ‘daha uzun ve sağlıklı yaşamak için en âlâ diyeti’ bulmak için harekete geçti. Son on yılda beslenme üzerine yapılan yüzlerce çalışmayı gözden geçiren takım, en sağlıklı ve ömrü uzatan diyeti deklare etti.

Buna nazaran, baklagiller, kepekli tahıllar ve sebzeler, bol bol fındık ve zeytinyağının diyetin temelini oluşturduğu belirlendi. Diyete bakılırsa, kimi balıklara müsaade verilirken, bilhassa tavuk tüketimine en düşük düzeyde müsaade veriliyor.

KIRMIZI ET VE İŞLENMİŞ ET YOK

Uzmanlar tarafınca belirlenen beslenme nizamında, kırmızı et ve işlenmiş ete ise müsaade verilmiyor. Bu cins eserler diyette yer almazken, şeker ve beyaz ekmek, makarna ve tahıl gevreği üzere rafine edilmiş tahılların da azaltılması vurgusu yapılıyor.


Araştırmacılar, bu diyetin uygulanmasının ‘yaşlanmayı geciktirebileceğini’ ve diyabet ve kanser de dahil olmak üzere yaşa bağlı hastalıklara yakalanma riskini azaltabileceğini vurguladı.

Yaşlanma ve biyolojik bilimde uzman olan ve araştırma takımında yer alan Dr Valter Longo, “bunun yalnızca kilo vermeye yönelik bir diyet olmadığını” vurguladı. Longo, bunun yerine, yaşlanmayı yavaşlatmayı ve ‘hastalıkların önlenmesine ve ileri yaşta daha sağlıklı olabilmeyi hedeflediklerini deklare etti.

İŞTE UZUN ÖMÜR DİYETİNDE YER ALANLAR;

Diyetin, yüzde 55’i rafine olmayan karbonhidratlardan oluşuyor; Yani bir günde yemeniz gereken besinlerin yarısından birçoklarını;

– KEPEK EKMEĞİ
– ESMER PİRİNÇ
– MAKARNA
– YEŞİL MERCİMEK
– SİYAH FASULYE
– BARBUNYA
– ARPA
– KİNOA
– YULAF EZMESİ
– TATLI PATATES
– SEBZE

Diyetin yüzde 30’unu ise bitkisel bazlı yağlar meydana getiriyor. Bunlar;

– ZEYTİNYAĞI
– FINDIK
– AVOKADO
– CHİA TOHUMU
– BİTTER ÇİKOLATA
– HİNDİSTAN CEVİZİ

Diyetin en düşük oran kaplayan kısmı ise proteinler. Oranı yalnızca yüzde 15. İşte önerilen proteinler;

– YEŞİL MERCİMEK
– NOHUT
– SİYAH FASULYE
– BARBUNYA
– BALIK
– BEYAZ ET


ARALIKLI ORUÇ ÖNEMLİ

Uzmanlar ayrıyeten, her gün aralıklı oruç tutulması gerektiğini de söylüyor. Buna nazaran, tüm öğünlerin 12 saatlik bir vakit dilimi içerisinde tüketilmesi gerekiyor. Araştırmacılar, oruç devirlerinin otofajiyi (vücudun hasarlı hücreleri temizleme yolu) ve beden dokularındaki hücre yenilenmesini artırdığını söylemiş oldu. Bu durumun da bedenin kalori yakma suratını artırdığı vurgulandı.

Araştırmalarda ayrıyeten, bu yeme tertibinin sağlıklı hücre işlevlerini geliştireceğini ve obezite, diyabet ve kanser üzere hastalıkların önlenmesine yardımcı olabileceği belirlendi.

ABD’de yer alan Wisconsin Üniversitesi’nden yaşlanma uzmanı Dr Longo ve Profesör Rozalyn Anderson da en uygun beslenmenin belirlenmesi sürecinde yer aldı.

Araştırmanın, kalori kısıtlaması ve yüksek yağlı ve düşük karbonhidratlı keto diyeti üzere tanınan diyetleri de kapsadığı vurgulandı. Buna nazaran, ülkü bir diyette tüm kalorilerin üçte birinin bitki bazlı yağlardan gelmesi gerektiği söz edildi.

Okumaya devam et...
 
Üst