Bayramda bu yanılgıları yapmayın

Leila

Global Mod
Global Mod
Bayramda olağan beslenme tertibine geçildiğinde ister istemez yemek yeme eğiliminin arttığını belirten Erk, “Bu yüzden değerli sıhhat sıkıntıları tetiklenebilir” dedi.

30 günlük orucun akabinde bayramda fazla yemeğe ve tatlıya yönelmenin sıhhat açısından biroldukça sakıncası var.


İç Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Osman Erk de bayramda yapılan beslenme kusurlarına değinerek, kıymetli tavsiyelerde bulundu. İşte o kusurlar ve dikkat etmeniz
gereken noktalar…


Fazla şekerli ve unlu besin tüketmek

Bayramlarda rafine şeker ve rafine unlu besin tüketimi artar. Bu durum bilhassa diyabet, kalp ve böbrek hastaları için önemli bir risktir. Obeziteye yol açar ve kanser hastalarına ziyan verir. Bu süreçte şeker hastaları diyetlerine daha fazla ihtimam göstermeli ve kalp sıhhati açısından tatlı, çikolata ve şeker üzere yüksek kalorili yiyeceklerin tüketiminde çoka kaçmamalıdır. bol bol rafine şeker, un, yağ içeren şerbetli tatlılar şişmanlığın en değerli sebebidir. Bilhassa mısır şurubu ve margarinle üretilen tatlılar sıhhate ziyanlıdır. Özetle şeker ve un tüketirken ölçüyü kaçırmamanızda fayda var. Bu tıp besinler yerine zerzevat, meyve, tam tahıl ve baklagiller tüketmek gerekir.


Çay, kahve ve gazlı içeceklerde ölçüyü kaçırmak

Bayramda çok tüketilen çay, kahve, gazlı içecekler kalple ilgili kimi sorunlara niye olabilir. Fazla çay ve kahve içmek; çarpıntı ve tansiyon bozukluklarına yol açtığından bilhassa kalp hastaları için ziyanlıdır.


Hazır besinlere yüklenmek

Bayramlarda, çok besin tüketimine bağlı olarak ön plana çıkan sıhhat sıkıntıları içinde göğüs ağrıları, tansiyon yükselmeleri, kan şekerinde ani yükselme ve düşüşler yer alır. bu vakitte şeker hastaları diyetlerine daha fazla itina göstermelidir. Az ölçüde rafine şeker ve rafine un bile vakit zaman çeşitli hastalıklara yol açabilir. Bu niçinle fazla tatlı tüketiminden kaçınılmalıdır. Bitkisel besinler sıhhatin sigortasıdır. Memnun bir bayram ve hayat geçirmek için disiplinli beslenmek kuraldır. ötürüsıyla hayvansal, işlenmiş, yağ ve tuz içeren besinlerden uzak durulmalıdır.

Su içmeyi unutmak

Yetersiz su tüketimi; baş dönmesi, halsizlik üzere şikayetleri birlikteinde getirir. Günde 2.5 litre sıvı tüketilmelidir.

Besinleri uygunca çiğnememek

Çikolata ve tatlılar rafine şeker, doymuş yağ içerirler. Kalorileri fazla ve besin kıymetleri düşüktür. Bol doymuş yağ ve rafine şeker bel ve uzunluğunda yağ olarak birikir, obezite ve şeker hastalığına niye olur. Bu yiyecekler hayli az ölçüde tüketilmelidir. Hazımsızlığa karşı tüm yemekler yavaş yavaş ve çokça çiğnenmelidir. Sindirime nane yahut sarı papatya çayları yardımcı olabilir.


Ağır sporlar yapmak

Ramazan niçiniyle bir ay boyunca kimi idman ve sportif etkinliklerden uzak durulmaktadır. Bayramla birlikte bu antrenmanlara bir daha başlanacaksa, yumuşak bir geçiş yapılmalıdır. Bayramla birlikte yapılan çok antrenmanlar kalbin iş yükünü artırır. İstikrarda olan bir kalbin iş yükü arttığında kıymetli problemlerle karşı karşıya kalınabilir. Koroner kan akımı istirahat sırasında yeterliyken çok aktivitelerle kalbin gereğince beslenmesini karşılayamayabilir. Bu da kalp krizini tetikleyebilir.

Bunlardan uzak durun

■ Kalorisi bol, besin kıymeti düşük, kolay acıktıran, katkı husus deposu, işlenmiş, ambalajlı ve hazır besinler.

■ Rafine şekerler (toz şeker, kesme şeker, bal, pekmez, reçel, marmelat, çikolata)

■ Rafine tahıllar (beyaz ekmek, beyaz pirinç, makarna)

■ Beyaz undan yapılan pastane eserleri (çörek, börek, simit, pasta, pizza, kek, kurabiye, bisküvi)

■ Meyve suları, kolalar, gazlı içecekler, güç içecekleri.

■ Tatlılar (sütlü tatlılar ve baklavalar, epey az ölçüde ve tarçın ile tüketilebilir)
■ İşlenmiş et eserleri (salam, sosis, sucuk, kurutulmuş et). bol bol tuz, katkı hususu, nitrit, nitrat ve koruyucular içerirler, sağlıksızdırlar ve çabuk susama hissi oluştururlar.

■ Hazır çorba ve hazır yoğurt (bol bol katkı unsuru, gözetici, tuz içerirler. Konut üretimi çorba ve yoğurt tercih edilmelidir)

■ Fazla tuz içeren besinler (salamura zeytin, turşular, konserve besinler, işlenmiş hazır gıdalar)

Okumaya devam et...
 
Üst