Bilimsel araştırma: Günde bir fincandan altı fincana kadar kahve içmenin bedene tesirleri belirtildi

Leila

Global Mod
Global Mod
ABD’de yapılan ve tıp mecmuası JAMA Internal Medicine’de yayımlanan 10 yıllık bir araştırmanın sonuçları, günde 1 ila 6 bardak kahve içmenin sıhhate yararlarını ortaya koydu.

Birfazlaca insanın güne başlarken vazgeçilmezi kuşkusuz kahve olmuştur… Sabah uyanır uyanmaz, işe gidince yahut sohbet ortamlarında fazlacaça tüketilen kahvenin sıhhate makûs tesirleri daha evvel yazılıp çizilmişti.

Fakat ABD’de yürütülen ve tam 10 yıl boyunca devam eden araştırmanın kararına göre kahvenin sıhhate yararlı tesirleri de bulunuyor.

Araştırmaya göre, günde en az bir bardak kahve içenlerin tip 2 diyabet, yağlı karaciğer hastalığı ve kimi kanser çeşitlerine yakalanma ihtimalinin daha düşük olduğu belirlendi.

ARAŞTIRMA ‘TÜRK KAHVESİ’NE ODAKLANDI

ABD merkezli tıp mecmuası JAMA Internal Medicine’de yayımlanan araştırmada, filtrelenmemiş Türk kahvesine odaklanıldı.


Buna bakılırsa, günlük aşikâr bir ölçüde kahve tüketiminin kardiyovasküler hastalık riskini azalttığı da belirlendi.

Yapılan araştırmalarda kahvede, kafeinin yanı sıra, bilhassa magnezyum, potasyum ve B3 vitaminlerinin yer aldığı belirtilirken, bunların bir daha insan bedeni için ehemmiyeti vurgulandı.

Diyetisyen Helen Bond, “Araştırmaların birçok, İskandinavya ve Türkiye’de tanınan olan kaynatılmış, filtrelenmemiş kahveye odaklandı.” dedi Bond, filtre yahut hazır kahveler için daha evvel yapılan araştırmalara dikkat çekerken, “bu durum, içeceğin hazırlanma formuna bağlı olabilir” dedi. Daha evvel yapılan araştırmalar, araştırmalar kahveyi artan kolesterol ile ilişkilendirmişti.

GÜNLÜK EK HER KAHVE ETKİLİYOR

Aslında, JAMA Internal Medicine mecmuasına bakılırsa, 10 yıl süren araştırma, günlük ek her bir fincan kahvenin rastgele kalp ritmi probleminin meydana gelme riskini yüzde 3 oranında azalttığını buldu. Avrupa Besin Güvenliği Ajansı da birçok yetişkin için günde dört fincan kahveye denk gelen kafeinin bedene alınmasının ziyanı olmadığını duyurdu.

Lakin bir daha de kafeine hassaslığın kişisel olarak farklılık göstermesi niçiniyle, birtakım beşerler günde altı yahut daha fazla bardağı epey düzgün tolere edebilirken kimileri bir yahut iki bardaktan daha sonra gergin hissedebilir.


İşte, bir fincandan altıya kadar, kahve içmenin sıhhate katkıları;

BİR FİNCAN: Uyanıklığı artırır ve bağırsak hareketine yardımcı olur. Her gün dengeli bir biçimde bir kahve içmek, daha fazla anti-inflamatuar bakteri tipi ile daha sağlıklı bir bağırsak mikrobiyomu ile ilişkilendirilmiştir.

İKİ FİNCAN: İdman dayanıklılığını artırır ve kalbi korur. Günde iki fincan kahve içmek, kalbin bedene verimli bir biçimde kan pompalayamadığında ortaya çıkan kalp yetmezliği riskini de azaltabilir.

ÜÇ FİNCAN: Felç ve Parkinson riskini azaltabilir. Avrupa Önleyici Kardiyoloji Dergisi’nde Ocak ayında yayınlanan ve yaklaşık yarım milyon İngiliz’i kapsayan araştırma, günde yaklaşık üç fincan öğütülmüş kahve içmenin, kahve içmeyenlere kıyasla felç riskini yüzde 21 oranında azalttığını buldu.

DÖRT FİNCAN: Yağlı karaciğer hastalığına karşı korur. Karaciğer kanseri geliştirme riskini azaltır. Ayrıyeten, bedene, önerilen günlük alımın yaklaşık dörtte biri olan 100 mg magnezyum ve önerilen günlük alımın yarısından fazlası olan 9 mg niasin sağlar.

BEŞ FİNCAN: Tip 2 diyabeti önleyebilir. İsveç’teki Karolinska Enstitüsü tarafınca bir milyondan fazla insan üzerinde yapılan bir araştırma, günde beş bardak içenlerin, içmeyenlere kıyasla tip 2 diyabet riskinin yüzde 29 daha düşük olduğunu buldu.

ALTI FİNCAN: Gut riskini azaltır. Boston Üniversitesi tarafınca yayınlanan Health Physicians Follow-Up çalışmasından elde edilen bilgilere nazaran, yükske ölçüde kahve tüketmek eklemlerde ürik asit ismi verilen bir atık eserin birikmesinden kaynaklanan gut geliştirme mümkünlüğünü azaltır.

Okumaya devam et...
 
Üst