Çocukların Bağışıklık Sistemlerini kuvvetli Tutabilmeleri İçin Teklifler

Leila

Global Mod
Global Mod
Bağışıklık sistemi, enfeksiyona niye olan ziyanlı mikroorganizmaların yol açtığı hastalıklara karşı bedeni koruyan ve bu etkenlerle yine karşılaşılması durumunda kuvvetli bir bağışıklık karşılığı ile o mikroorganizmayı etkisiz hale getiren fizikî savunma düzeneğidir. Çocuklarda bağışıklık sistemi yetişkinlere kıyasla daha zayıftır ve bunun birinci sebebi, tüm beden sistemleri üzere bağışıklık sisteminin de gelişmenini çabucak hemen tamamlamamış olmasıdır. Bağışıklık sisteminin taslağı hayatın birinci iki yılında anne sütü aracılığı ile oluşur. bu vakitte anniçin alınan antikorlar yardımıyla beden çabucak hemen tanımadığı enfeksiyon etkenlerine karşı savunma geliştirebilir. ondan sonrasındaki devirlerde ise immunglobulin olarak isimlendirilen bağışıklık sistemi hücreleri gelişmeye başlar. Bu süreç, ergenlik periyoduna kadar devam eder. bu vakitte bağışıklık sistemi hücrelerinin kâfi seviyede gelişmesi için bedenin beslenme, idman, sistemli uyku üzere kıymetli faktörlerle desteklenmesi gerekir. kuvvetli bir bağışıklık için tüm besin kümelerini içeren, kâfi, istikrarlı ve çeşitli bir beslenme sistemine sahip olmak gerekir. Artık gelelim bağışıklık sistemin arttırmak için tekliflerimize;Bağışıklık sisteminin kuvvetli olması için birinci 6 ay yalnızca anne sütü besleyin ve 2 yaşına kadar anne sütü verin.Doğumundan itibaren tüm aşılarını yaptırın. Bebekler aşılanmazsa, bedenleri hastalığa niye olabilecek mikroplara karşı güçsüz düşer.
Çocuklarda kansızlık, demir eksikliği, folat, B12 vitamini eksikliği, D vitamini eksikliği, çinko eksikliği sık hastalanmaya yol açar. Bu yüzden belli aralıklarla eksiklik var mı araştırmalı, eksiklik var ise tedavi edilmelidir.
Doktorunuzun denetiminde rutin denetimlerini ihmal etmeyin.
-Çocuklarımız için zerdeçal ve zencefili, konut üretimi yoğurtla tüketin
-Bağırsak dostu kefiri meyve ile tatlandırın
-Çocuğunuza kiviyi, pekmezle yedirin. . C vitamini hem de bedende demir mineralinin emilimini de artırıcı tesire sahiptir. Demir eksikliği sorunu yaşayan çocuklarda kivi üzerine pekmez sürülerek tüketmeleri, pekmezde bulunan demir emilimini artırarak çocuklara iki kat bağışıklık kazandırmaktadır. Zira pekmezin içeriğindeki demirin emilimi için de C vitamini gerekmektedir.
-Omega-3 deposu balıkla çocuğunuzun hem zihnini hem bağışıklığını destekleyin .Balık, epey kuvvetli bir antioksidan olan selenyum içerir. Haftada 2-3 gün balık tüketmek çocuğun okuldaki konsantrasyonunu artırarak derslerdeki başarısına yansırken bağışıklık sistemini de üst düzeyde tutacaktır.
-Fast food yerine anne yemeği pişirin
-A, D, E ve B12 vitaminlerinden güçlü yumurta çocuğun zeka gelişmenini destekleyip beyin yapısını korurken içerdiği kaliteli protein yardımıyla de sağlıklı büyümelerine büyük katkı sağlamaktadır.
-kuvvetli bir bağışlıklık sistemi için sağlıklı beslenmenin yanında,egzersizin ve tertipli uykunun da fazlaca değerli olduğunu unutmayalım
-Sağlıkla kalın

Okumaya devam et...
 
Üst