D vitamini düzeyiniz daima düşük?

Leila

Global Mod
Global Mod
Mevcut bilgilere nazaran ülkemizde D vitamini eksikliği fazlaca yaygın… Şayet sizin de bu biçimde bir sorununuz var ise işte Biyokimya ve Anti-Aging Uzmanı Dr. Ayşegül Çoruhlu’nun sebebini öğrenmenize yardımcı olacak soruları…

Kâfi ölçüde alınan D vitamini yalnızca kemikler değil genel beden sıhhati için de fazlaca kıymetli. Son senelerda D vitamini eksikliğinin kimi kanser cinsleri, kalp ve damar ve otoimmün hastalıkların da dahil olduğu biroldukça kronik hastalıkla kontaklı olduğu gözlemlenmiştir. Ülkemiz, D vitamini alımı açısından avantajlı bir ülke olarak görünse de araştırmalar bunun tam karşıtını ortaya koymaktadır. Yani Türkiye’de 10 bireyden 9’unda D vitamini eksikliği görülmektedir. Bu sorunun biroldukca sebebi olabileceğine dikkat çeken Biyokimya ve Anti-Aging Uzmanı Dr. Ayşegül Çoruhlu, D vitamini düzeyi daima düşük olanlar için bir test hazırladı…


Ayşegül Çoruhlu


Öncelikle bedendeki D vitamini ölçüsünün >30 ng/ml olması koruyuculuğun en alt kıymeti olarak veriliyor. Vitamin D’nin bu bedel ve üzerinde olmasını sağlamalıyız. Lakin D vitamininiz niye daima az, evvel ona odaklanalım. Bunun için kendinize şu soruları sorun:

KENDİNİZİ TEST EDİN

1 – Vitamin D için UVB dalga uzunluğu güneş ışığı gerekli. Bu lakin saat 11.00-15.00 içinde mümkün. Bilhassa yaz aylarında bu saatlerde güneş ile 10 ila 20 dakika temasınız var mı?


2 – Bedenin yüzde 30’luk kısmının bu müddette teması lazım. Kollar-bacaklar bu oranı tamamlar. Bu kadar kısmınızı yaz aylarında her gün güneşe 10-20 dakika tutabiliyor musunuz?

3 – Burada beceri daima güneş altında olmak, tüm yaz yatıp kararmak değildir. Cilt yoğunlaştıkça daha güç Vitamin D oluşur. Yani beceri az mühlet lakin her gün güneşlenmektir. Bütün yaz cilt renginizi yoğunlaştırmayı Vitamin D almak biçiminde mi algılıyorsunuz?

4 – Vitamin D için cildin lipid yani yağ yapısı kıymetlidir. Vitamin D cilt hücrelerindeki bir çeşit kolesterolden yapılır. Bu hücrelerdeki kolesterol azlığı ciltten Vitamin D oluşumunu azaltır. D vitamini eksikliğinizin sebebi kolesterol düşürücü ilaçlar olabilir mi?


5 – Vitamin D ve kolesterol ilişkisiyle, vegan iseniz hayvansal besin yemeseniz de gerekli destekleri almıyor olabilir misiniz?

6 – Vitamin D kolesterol ilişkisiyle, yağsız diyetlerde ısrar ediyor olabilir misiniz?


7 – Vitamin D kolesterol kadar öteki güzel yağlar ile de ilişkilidir. Bu yağları besinlerden almak için, yağ emiliminde rol alan organlarınızda sorun var mı? Safra keseniz duruyor mu, taş çamur var mı? Pankreasınız yağ sindirimi için gereğince enzim salgılayabiliyor mu? Diyabet sebebiyle pankreas yorgunluğunuz var mı? Dışkınızın yağlı ve açık renkli olduğu oluyor mu? Bağırsaklarınızda ülseratif kolit, İBS yahut sızdıran bağırsak üzere hastalık teşhisleriniz var mı?


8 – Omega yağlarının cilt hücrelerindeki ölçüsü Vitamin D için fazlaca kıymetlidir. Omega-3 az ise ışık tutulamaz. Eskimolar kutup bölgesinde Omega-3 içeren bol balık yedikleri için Vitamin D’siz kalmazlar. Ne kadar Omega-3 içeren balık, keten tohumu üzere besinler tüketiyorsunuz?

9 – Vitamin D için cildin güzel yağları ne durumda? bir daha ciltteki doğal yağınızı fazla yıkama, cilde pH’ı uygun olmayan kurutucu sabunlar, yıkama jelleri vs. ile kurutuyor olabilir misiniz?



10 – Cilt yaşınız önemli. Yaş ilerledikçe cildin Vitamin D yapabilmesi azalıyor. Cildin rengi önemli. Yoğunlaştıkça ışığı geçirmez oluyor. Koyu derili iseniz daha uzun vadeli güneşlenmeniz gerektiğini biliyor musunuz?

11 – Dünyada hangi lokasyonda yaşıyorsunuz? Ekvatordan ne kadar uzaklaşırsanız Vitamin D gereksiniminizin o kadar arttığını biliyor musunuz?

12 – Vitamin D imali yalnızca cilt ile değil, karaciğer ve böbreğin de işin içine girdiği bir müddetçtir. Karaciğer ve böbrek rahatsızlığınız var mı?

13 – Vitamin D için bir öbür şayet olmazsa olmaz sülfürdür. Sülfürlü besinler tüketiyor musunuz? (Sarımsak, soğan, brokoli, yumurta, karnabahar, sülfür-sistein içeren takviyeler)

– Kış aylarında ne yazık ki D vitamini kaynağı güneşlenmemiz zor… D vitamini desteği alıyor musunuz?

Okumaya devam et...
 
Üst