Uzmanlar daha derin bir uyku için öneriyor…

Leila

Global Mod
Global Mod
Araştırmalara bakılırsa kasları germek, daha derin bir uykuya dalmaya yardımcı oluyor. Kaslarını esneten bireylerin, rahatlatıcı müzik dinleyenlere kıyasla daha düzgün bir uyku nizamına sahip olduğu ortaya çıktı.

ABD’deki California Üniversitesi, Irvine ve Princeton Üniversitesi’nden araştırmacılardan oluşan bir takım, öğlenden daha sonra 1’de şekerleme yapmak için uzanmış 50 kişiyi inceledi.

İştirakçilerin yarısı, on dakikalık bir progresif kas gevşemesini uyguladı, başka yarısı ise on dakika Mozart dinledi. Uykuya dalmadan evvel büyük kas kümelerini geren ve daha sonra gevşeten şahısların, rahatlatıcı müzik dinleyenlere kıyasla yüzde 125 daha derin uykuya sahip oldukları buldu.

DAHA FAZLA GEVŞEME, DAHA DERİN UYKUYU GETİRİYOR

Araştırmacılar, iki kümenin farklı uyku beyin ritim kalıpları gösterdiğini buldu. Araştırmanın baş muharrir Dr Katharine Simon şunları söylemiş oldu: “Uykudan evvel kaslarını esnetenlerin, daha uygun dinlenmiş bireylerde görmeyi beklediğimiz daha fazla sağ taraflı uyku beyin ritmi aktivitesi gösterdiğini bulduk.”

Dr Simon, kas esnetmenin insanların kestirmedilk evvel meskende basitçe deneyebilecekleri bir şey olduğunu söylemiş oldu: “Çevrimiçi fiyatsız epey sayıda program var; görüntü izleyebilir yahut sesli uygulamaları dinleyebilirsiniz. Bedeninizdeki belli kasları germe adımlarında, yani yumruk yapıp 10 saniye boyunca sıkıca sıkma ve akabinde gevşetme üzere adımlarda size yol gösterebilirler. Bu tip hareketler, kasın birinci gerilmedilk evvelki haline bakılırsa daha fazla gevşemesini sağlar.”

Okumaya devam et...
 
Üst