Viking diyeti ile kilo vermeden sağlıklı olabilirsiniz

Leila

Global Mod
Global Mod
Yapılan bir araştırmaya göre, İskandinav denizcilerin beslenme stilinin kolesterolü ve kan şekerini düşürdüğü ortaya çıktı. Siz de Vikingler üzere beslenerek kilo vermeseniz bile sıhhat durumunuzu düzeltebilirsiniz.

Clinical Nutrition mecmuasında yayınlanan araştırma; Vikinglerin yaptığı üzere, çokça balık, çilek, kepekli tahıllar, tohumlar, kabuklu yemişler ve kanola yağı ile beslenen şahısların, çok kilolu olsalar bile, kalp hastalığı yahut felç risklerinin %10 ila 15 oranında azaldığını ortaya koydu. Buna göre Viking stili beslenmek daha düşük kolesterole ve daha âlâ kan şekeri düzeylerine sahip olmayı sağlıyor.

Altı ay süren araştırma; Danimarka, Finlandiya, Norveç, İsveç ve İzlanda’da yaşayan ve 50 yaşın üzerinde olan 200 kişi üzerinde yapıldı. Kopenhag Üniversitesi’nden Profesör Lars Ove Dragsted’in yürüttüğü çalışmada, ortalama beden kitle indeksi 31.6 olan ve obez sayılan şahıslar dikkate alındı. Bilindiği üzere obezite, insanların diyabet ve kardiyovasküler hastalık riskini artırıyor.


KİLO VERMESELER BİLE SIHHAT DÜZEYLERİ DÜZELDİ

Araştırma hakkında konuşan Profesör Lars Ove Dragsted, “Altı aydır İskandinav diyetinde olan küme, denetim kümesine kıyasla daha düşük kolesterol düzeylerine sahip. Kandaki hem doymuş tıpkı vakitte doymamış yağların genel düzeylerinin daha düşük olması ve glikozun daha güzel düzenlenmesi ile iştirakçilerin sıhhatleri değerli ölçüde arttı,” dedi.

“Grubun kilolarını sabit tuttuk, yani kilo verirlerse daha fazla yemelerini istedik. Bu diyetle kilo vermeseler bile, sağlıklarında düzgünleşme nazaranbiliyoruz” diye ekleyen Profesör Dragsted, bir daha de sağlıklı bir kiloda olmanın hala hastalıklardan kaçınmanın en düzgün yollarından biri olduğunu vurguladı.


İSKANDİNAV DİYETİ HANGİ BESİNLERİ İÇERİYOR?

İskandinav diyeti; Danimarka, İsveç, Norveç, Finlandiya, Grönland, Faroe Adaları ve İzlanda’da yaygın olan yiyecekleri içeriyor. Tam tahıllar, meyveler, meyveler, tohumlar, kabuklu yemişler ve sebzeler, kolza yağı ve haftada üç gün balık, diyetin vazgeçilmeleri içinde. Az yağlı süt mamüllerine müsaade var lakin et tavsiye edilmiyor. Balık ve zerzevat yüklü olmasıyla Akdeniz diyetini de andırıyor.


VİKİNGLER ÜZERE BESLENİN

Şayet siz de Vikingliler üzere beslenmek istiyorsanız bu yiyecekleri belirtilen oranlarda tüketebilirsiniz…

Tam tahıllar: Bunlar toplam kalorilerinizin dörtte birini içermelidir. Haftada iki ila üç öğün esmer pirinç yahut tam tahıllı makarna yiyebilirsiniz. Tükettiğiniz ekmeğin her 100 gramında 6 gramdan fazla lif olmalıdır.

Balık: İskandinav diyeti için ringa yahut uskumru balığı seçebilirsiniz.

Et: Kümes hayvanları yahut av hayvanı olmadıkça et yemekten kaçının.

Meyve ve zerzevat: 150 gr çilek ve 350 gr kadar bezelye, fasulye, lahana, soğan, kök zerzevat, elma, armut yahut erik üzere besinlerden tüketebilirsiniz.

Yağ: Bu diyette kolza yağı, çiğ fındık ve tohumlara müsaade veriliyor.

Süt Eserleri: Yağsız süt ve az yağlı peynir kullanabilirsiniz. Tatlandırılmış yoğurtlardan, şekerli içeceklerden ve öteki süt mamüllerinden kaçınmanız da gerçek olur.

Bu diyeti uygulamadan evvel kesinlikle hekiminize danışmanız gerekmektedir.

Okumaya devam et...
 
Üst