Yanlışsız beslenme ömrü uzatıyor… İşte uzun yaşamanın sırları…

Leila

Global Mod
Global Mod
Makus beslenmenin, tütün kullanması da dahil olmak üzere öteki tüm sıhhat risklerinden daha fazla vefata yol açtığı ortaya çıktı. Amerikalı bilim insanları, yanlışsız beslenerek nasıl daha uzun yaşayabileceğinize dair adımları paylaştı.

New York Kent Üniversitesi’nde yapılan bir araştırma, daha sağlıklı beslenmenin orta yaşlı yetişkinlerde ömrü altı ila yedi yıl uzatabileceğini ve genç yetişkinlerde ömrü yaklaşık on yıl uzatabileceğini buldu.

The Lancet’te yayınlanan çalışma, diyabet, kalp hastalığı ve yüksek kolesterol riskinizi azaltmak için geç saatte kahvaltının ve ek şekerlerden uzak durmanın değerli olduğunu söylüyor.

Uygun diyetin ömrü uzatabileceğini söyleyen bilim insanları, on yıldan fazla müddet 40 yaş üstü 34.000’den çok Amerikalıyı izledi. İştirakçiler yemek yeme vakit içinderını kaydettiler ve bilim insanları bunları çalışma boyunca vefat oranlarıyla eşleştirdi.


KAHVALTI SAATİ ÇOK ŞEYİ DEĞİŞTİREBİLİR

Kahvaltının aslına bakarsanız günün en kıymetli öğünü olduğu söyleniyor, fakat uzmanlar artık şafakta yemek yemenin daha uzun yaşamanıza yardımcı olabileceğine inanıyor.

Kahvaltı öğününüzü sabah 7’de tüketmek hayat beklentinizi artırabilir. Lakin araştırmalara bakılırsa sabah 10’a kadar beklemek sizi erken bir vefatla tanıştırabilir.

Journal of Nutrition’da yayınlanan sonuçlar, sabah 6 ile 7 içinde kahvaltı yapanların, kalp hastalığı yahut kanser üzere kıymetli hastalıklardan erken ölme mümkünlüğünün, nizamlı olarak sabah 8’de kahvaltı yapanlara nazaran yüzde altı ve yüzde 12 daha az risk altında olduğunu gösterdi.

Araştırmacılar ayrıyeten, daha geç saatte kahvaltı yapanların bedeninin yavaş yavaş daha az insülin ürettiğini ve kan şekerini yükselttiğini, bunun da diyabet, obezite ve kalp hastalığına yol açtığını kaydetti.

Ayrıyeten kahvaltıda kaçınılması gereken besinleri de şöyleki sıraladılar: Yüksek şekerli yoğurtlar, yüksek şekerli granola, ultra işlenmiş dondurulmuş yemekler, kahvaltı barları, pişmiş eserler.

Vefat riskini düşüren faktörler içinde düşük sodyum, tam tahıllar, meyve, zerzevat, fındık ve tohumlar ve Omega-3 yağları içeren diyetler kabul edildi.


KAN ŞEKERİ DÜZEYİ DENGELENMELİ

Araştırma hakkında konuşan Diyetisyen Sarah Elder, “Vücut, gece boyunca büyüme ve tamirat için fazlaca sayıda güç deposu kullanır. İstikrarlı bir kahvaltı etmek, gece boyunca kullanılan protein ve kalsiyumun yanı sıra gücümüzü artırmaya yardımcı olur.”

“Bu niçinle kahvaltı, evvelki akşam gerçekleşen tüm faaliyetlerin akabinde bedenin güzelleşmesinin bir kesimidir. Günün hakikat saatinde yanlışsız cinste kahvaltı yapmak, hormonları ve kan şekeri düzeylerini dengelemeye yardımcı olarak gün boyunca kâfi enerjiyi sağlamamıza yardımcı olur” açıklamasında bulundu.

Bu teklifleri uygulamadan evvel kesinlikle hekiminize müracaatınızı tavsiye ederiz.

Okumaya devam et...
 
Üst