2. doz aşıdan daha sonra ateşi yükselenler dikkat!

Leila

Global Mod
Global Mod
Japon bilim insanları tarafınca yapılan bir çalışmada, 2. doz corona virüsü (Covid-19) aşısının akabinde yüksek ateş belirtisi gösteren bireylerde antikor düzeyinin daha yüksek olduğu tespit edildi.

Corona virüs (Covid-19) salgını karşısında aşılama seferberliği biroldukca ülkede devam ederken, Japon bilim insanları aşı konusunda en epey merak edilen sorulardan birine karşılık aradı.

Aşılamanın akabinde görülen yan tesirler ve aşının aktifliği içindeki alakayı mercek altına alan Kyushu Üniversite Hastanesi ve Fukuoka Kent Hastanesi’nden uzmanlar, 2. doz Pfizer-BioNTech Covid-19 aşısının uygulandığı 335 sıhhat çalışanının antikor seviyelerini ölçtü.

1.8 KAT DAHA FAZLA

Yapılan çalışmanın soncunda, aşılamanın akabinde yüksek ateş belirtisi gösteren bireylerde, antikor oluşumunun daha yüksek olduğu kararına varan takım, 38 derece yahut daha yüksek ateşi olan şahıslarda antikor düzeyinin 37 derecenin altında ateş belirtisi gösteren şahıslara göre ortalama 1,8 kat daha fazla olduğunu gözlemledi.

YAN TESİRLERİ MERAK KONUSU OLMUŞTU

Çalışma kararında ayrıyeten ateş, kol şişkinliği ve baş ağrısı üzere yan tesirleri tedavi etmek için kullanılan ateş düşürücü ilaçların kullanılmasının antikor seviyelerini düşürmediği tespit edildi. Covid-19 salgını karşısında biroldukça ülke aşılama seferliğine başlamış, ama dünya genelinde aşıların yan tesirleri ise merak konusu olmuştu. Aşının vurulduğu yerde kızarıklık, şişlik ve ağrı ile aşı daha sonrası yorgunluk, ateş, baş ve eklem ağrıları en yaygın yan tesirler olarak gösterilirken aşıların, yan tesir göstermediği bireyler üzerinde tesirli olup olmadığı sorusu gündeme gelmişti.

Okumaya devam et...
 
Üst