Bilimsel araştırma: Süratli yürümek tam 16 yaş gençleştiriyor

Leila

Global Mod
Global Mod
İngiliz araştırmacıların ortaya koyduğu bulgulara bakılırsa, süratli yürümek insanı gençleştiriyor.

İngiltere’deki Leicester Üniversitesi ve Leicester Biyomedikal Araştırma Merkezi’nden araştırmacılar, daha süratli bir yürüyüş temposunun insanı tam 16 yaş gençleştirebileceğini ortaya koydu.

Communications Biology mecmuasında yayınlanan araştırmada, 50’li yaşlarının ortalarında olan 405.981 orta yaşlı kişinin genetik bilgileri incelendi. Araştırmacılar, telomer verisiyle iştirakçilerin kendi bildirdikleri tipik yürüme suratlarını biyolojik yaşlanma belirtileriyle karşılaştırdılar.

Telomerler, kromozomların yahut DNA’nın ipliklerinin kuyruk uçları olup hücreler vakit içinde bölündükçe stabilite sağlarlar. Yaşlandıkça telomerler kısalır ve daha kısa telomerler, kanser üzere hastalıklarla ilişkilidir.

Bilgilere göre, alışılmış olarak daha süratli yürüme suratına (saatte üç milden çok) sahip olan şahısların, daha yavaş yürüyen akranlarına göre ortalama olarak daha uzun telomerlere sahip oldukları bulundu. Ayrıyeten, toplam adım sayısı yahut yürüme mühletinden fazla aktivitenin yoğunluğunun yarar sağladığı görüldü.


GÜNDE 30 DAKİKA BİLE KÂFİ

Önceki araştırmalar süratli yürüme suratı ile daha az yaşlanma belirteci içinde bir temas olduğunu gösterse de, araştırmacılara göre en son çalışma, süratli yürümenin faydalı olduğunu öne sürüyor.

Araştırmalar, yürümenin kalp atış suratınızı yükselttiğini ve kan akışını güzelleştirdiğini, bunun da ağrı ve kas ağrılarını hafifçeletmeye, gerilim ve depresyonu azaltmaya ve kalp sıhhatini düzgünleştirmeye yardımcı olabileceğini gösteriyor.

Araştırmanın başındaki isim Profesör Tom Yates, “Bu çalışmada, daha süratli yürüme suratının telomerlerle ölçüldüğünde daha genç bir biyolojik yaşa yol açmasının beklenen olduğunu göstermek için insanların genetik profilinde yer alan ayrıntıları kullandık” dedi.

Yürüyüşün zihinsel ve fizikî sıhhatin yanı sıra uzun ömür için faydalı olduğu düzgün biliniyor. Suratınız ne olursa olsun, yürümek, bilime bakılırsa ruh halinizi güzelleştirmenin, güç düzeyinizi yükseltmenin ve çeşitli hastalıkları önlemenin en düzgün yollarından biri.

Mayo Clinic’e nazaran, fizikî aktivite için genel tavsiye günde 30 dakika. Bu mühlet gün boyunca 10 dakikalık üç yürüyüş üzere bölünebilir yahut vakit içinde kademeli olarak artırılabilir.

Okumaya devam et...
 
Üst