Derin Derin Nefes Aldığımızda niye Rahatlarız?

Leila

Global Mod
Global Mod
Derin nefes alarak hudut sistemimize sakinleşmesi için sinyal veririz. Pekala ya bu süreç tam olarak nasıl işler? Bu içeriğimizde sizlere derin nefes aldığımızda bedenimizde ve beynimizde ne tıp reaksiyonlar oluştuğunu anlattık. İçeriğimizi merak ediyorsanız sizleri şöyleki alalım…
👇



Kaynak: https://rightasrain.uwmedicine.org/mi…

kimi vakit diyaframdan nefes alma olarak isimlendirilen derin nefes alma tekniği, bedeninize daha fazla havanın girmesini sağlayan ve sonlarınızı sakinleştirmeye, gerilimi ve korkuyu azaltmaya yardımcı olabilecek bir uygulamadır.


Nöropsikolog Kristoffer Rhoads, verdiği röportajda şunları lisana getirdi: “Stresli yahut telaşlı olduğunuzda, nefesiniz sistemsiz olma eğilimindedir. Göğüs boşluğunuz sadece epeyce fazla genişleyip daralabilir, bu da içeri daha fazla hava girmesini zorlaştırır.”


Nefesiniz yalnızca bedeninizin gerilime karşı verdiği reaksiyonun bir modülü değil, onun anahtarıdır.


Rhoads, yalnızca göğüslerinden sığ, kısa nefesler almanın bir şahısta telaş yahut panik durumu yaratabileceğini söylüyor.


Bu, gerilimli yahut kaygılı hissediyorsanız derin nefes almanın bedeninizi fizikî olarak sakinleştirebileceği manasına gelir.


Rhoads, evvel birinin hudut sistemini harekete geçirmesini sağlayarak derin nefes almayı öğretmeyi tercih ettiğini belirtti.



Bunu rahat bir biçimde oturarak, gözlerinizi kapatarak ve son derece gerilimli bir durumu hayal ederek yapabilirsiniz. Bedeninizin nasıl reaksiyon verdiğine dikkat edin: Göğsünüz sıkışabilir, nefesiniz sığlaşabilir ve kalbiniz daha süratli atabilir. Akabinde, dikkatinizi nefesinize çevirin. Midenizden nefes almaya odaklanın ve her nefes alışınızda midenizi dışarı yanlışsız itin. Her nefes alış ve veriş için en az üçe kadar sayarak daha uzun nefesler alın. Birinci başta rahatsız edici gelse de bunu yapmaya devam edin. bir süre daha sonra bedeninizin daha rahatlamış olduğunu fark edeceksiniz.


Derin nefes almak hudut sisteminizi kısa müddette sakinleştirebilir, lakin muhtemelen tüm korkularınızdan anında kurtulmanızı sağlamaz. Ne kadar epeyce pratik yaparsanız, derin nefes alma tekniklerini o kadar âlâ anlayacaksınız.


Derin nefes almanın biroldukça yolu vardır, bu yüzden size doğal gelen birini bulmak için daima yeni teknikler deneyin.


Derin nefes antrenmanı yaparken kendinize karşı nazik olun.



neticeleri çabucak fark edemeyebileceğinizi kabul edin ama denediğiniz için de kendinize inancın ve geriliminizi yönetmenize yardımcı olmaya başladığını fark edene kadar her seferinde bir yahut iki dakika bile olsa pratik yapmaya devam edin. Bu tıp antrenmanların faydalı olması için nizamlı olarak yapmalısınız.


Derin nefes alırken nefesinize odaklanın ve tüm fikirlerin kaybbulunmasına müsaade verin.


Vücudunuzun gergin olup olmadığına yahut zihninizin güzel olmayan muhakkak bir bahse geri dönmeye çalışıp çalışmadığına dikkat edin, lakin kendinize karşı nazik ve sabırlı olun.

Okumaya devam et...
 
Üst