Dört haftada daha düz bir karın hayal değil

Leila

Global Mod
Global Mod
Göbek yağlarınız canınızı mı sıkıyor? İşte dümdüz bir karna sahip olmak için deneyebileceğiniz 8 teklif…

Times, yalnızca dört haftada düz bir karna sahip olmak isteyenlerin uygulayabileceği formları derledi. İşte uzmanların önerdiği 8 yöntem…


1) GÜNDE 20 DAKİKA YÜK KALDIRIN

Göbeğiniz olağan antrenman rutininizle erimiyorsa, çalışma programınıza tartı eklemeniz gerekebilir. Harvard Üniversitesi’nden araştırmacılar, sağlıklı orta yaşlı adamların, günde 20 dakika yük çalışması yaptıklarında, tıpkı süreyi yalnızca aerobik aktiviteler yaparak geçiren erkeklere kıyasla, yaşa bağlı olarak karın yağlarında daha az artış olduğunu ortaya çıkardı.


2) SQUAT, LUNGES VE DEADLIFT YAPIN

Bedenin en büyük kaslarını, yani kalça, uyluk ve art adele kaslarını, birebir anda birden çok eklem ve kas kümesini etkileyen bileşik hareketlerle meşgul etmek, metabolizma suratınızı artırır ve göbek yağı da dahil olmak üzere tüm yağ yakımını en üst seviyeye çıkarır.

Berkshire’daki Moore Fitness’ın yöneticisi Dan Moore, “Bu idmanlarda epey fazla güç kullandığınız için, metabolizma suratınız çok verimli hale gelir ve yağın bedenin her yerinde depolanmasını önlemeye yardımcı olur.


3) KARDİYOYU İHMAL ETMEYİN

Direnç idmanı göbek yağını eritmek için değerli olsa da kardiyoyu ihmal etmemelisiniz. Twenty Two Training’in yöneticisi Dalton Wong, “Ağırlık kaldırıyor olmanız, koşma ve tempolu yürüyüş üzere kardiyo çalışmalarını ihmal edebileceğiniz manasına gelmez. Beden yağını yakmak ve göbeği kaybetmek için ikisinin kombinasyonuna gereksiniminiz var” diyor.

4) ÇEKİRDEK KASLARI GÜÇLENDİRİN

Yalnızca mekik üzere karın idmanları yapmak karnınızı küçültmek için hiç bir şey yapmaz. Fakat bu, temel antrenmanlardan kaçınmanız gerektiği manasına da gelmiyor.

Moore Fitness Yöneticisi Dan Moore, “Biroldukca erkek karınlarını düzleştireceği inancıyla karın kaslarını çok çalıştırıyor, lakin bu omurganın öne hakikat eğilmesine niye olarak geri tepebilir, bu da karın görünümünü kötüleştirir.”

“Karın bölgesinin yanı sıra bel ve kalça kaslarını destekleyenler de dahil olmak üzere tüm çekirdek kasları çalıştırmak bunu önleyecek ve orta bölgenizdeki yağsız kas kütlesini güzelleştirecek bir tıp istikrarlı yaklaşım sağlar” diye ekliyor.

5) İÇKİYİ AZALTIN

Her bir gram saf alkoldeki yedi kaloriyi ve iki küçük şişe (330 ml) birada 244 kaloriyi, bir bardak elma şarabındaki 216 kaloriyi ve küçük bir kadeh şarapta (175 ml) bulunan 160 kaloriyi dikkate aldığınızda, içkiyi azaltmak değerli bir nokta olabilir.

Beslenme uzmanı Dominique Ludwig, “Alkol kan şekeri düzeylerinde bir artışa yol açar ve erkeklerde bu, testosteron salınımını engelleyebilir ve vakit içinde bağırsak etrafında yağ depolanmasını teşvik edebilir” diyor.

6) DOKUZ SAAT UYUYUN

Mayo Clinic’ten araştırmacılar, Journal of the American College of Cardiology’de yayınlanan yeni bir çalışmada, uykunun yahut uyku eksikliğinin karın yağları üzerinde kıymetli bir tesiri olabileceği konusunda uyardılar.

Araştırma için, kardiyovasküler tıp profesörü Virend Somers ve takımı, gecede dokuz saat uyuyan denetim kümesiyle ve yalnızca dört saat uyuyan kısıtlı bir uyku kümesindeki 12 sağlıklı kişiyi inceledi. Üç aylık bir ortadan daha sonra iştirakçiler kümeleri değiştirdi. İştirakçilerin sevdikleri şeyleri, istedikleri vakit yemelerine müsaade verilirken güç alım ve harcamaları, tartı ve beden yağ dağılımları takip edildi.

Sonuçlar, yetersiz uykunun, güç harcanmasında hiç bir artış olmaksızın, uyku yoksunluğunun birinci günlerinde günlük 300 ekstra kalori tüketilmesiyle sonuçlandığını gösterdi.


7) GÜNDE 3 PORSİYON KEPEKLİ TAHIL YİYİN

Beyaz makarna, ekmek, un ve pirinç üzere rafine karbonhidratları günde en az üç porsiyon kepekli tahılla değiştirmek, midenizi küçültmenize ve kendinizi aç bırakmamanıza yardımcı olacaktır. Bunun yerine, işlenmiş karbonhidratlardan daha fazla lif içeren bulgur, arpa, kinoa, karabuğday, kahverengi pirinç, yulaf ezmesi yahut tam buğday ekmeğini seçebilirsiniz.


8) D VİTAMİNİ ALIN, BADEM VE AVOKADO YİYİN

Orta yaştan itibaren erkeklerde testosteron üretimi özgür düşüşe geçebilir, bu da kilo alımına ve besbelli bir göbek yağına katkıda bulunur.

GP ve Man Alive’ın muharriri Dr. Jeff Foster, “İşlenmiş besinlerdeki doymuş yağlar üzere yanlış yağ cinslerini fazlaca fazla yemek, kilo alımına ve testosteron üretiminin baskılanmasına niye olur” diyor. Bunun yerine badem, yağlı balık, avokado, yumurta ve çiğ kuruyemişlerde bulunan sağlıklı yağları daha fazlaca tüketmeye çalışabilirsiniz.

Okumaya devam et...
 
Üst