Harvard Üniversitesi’nde vazifeli bilim insanından akıl sıhhati için 6 besin önerisi

Leila

Global Mod
Global Mod
Dünyanın önde gelen kurumlarından Harvard Üniversitesi’nde nazaranvli bilim insanı Dr. Uma Naidoo, ABD medyasına konuştu ve akıl sıhhatini korumak ve güçlü bir zihin için kritik değere sahip 6 besin hususunu sıraladı.

Harvard Tıp Fakültesi’nde nazaranvli beslenme psikoloğu Dr. Uma Naidoo, beyin işlevlerini güçlendiren ve zihni geliştiren 6 kıymetli besin unsurunu ABD medyasıyla paylaştı. ABD’nin önde gelen medya kuruluşlarından CNBC’nin haberinde Dr. Naidoo, insanların epeyce da tercih etmediği birtakım besinlerin beynin gelişmesi ve zihin sıhhati için hayli değerli olduğunu söylemiş oldu.

Dr. Naidoo, “Yüzlerce hastayla yaptığım çalışmalara dayanarak, insanların tercih etmediği fakat beyni güçlendiren kimi besinleri sizinle paylaşmak istiyorum. Bu eserleri öğünlerde kullanırsanız ruh haliniz güzelleşebilir, hafızanız kuvvetlenebilir ve beyin gücünüzü de artabilir” dedi.

Dr. Naidoo’nun tavsiyeleri ise şöyle sıralanıyor:

1- BAHARATLAR


Dr. Naidoo, “Tat vermenin yanı sıra baharatların antioksidan özellikleri de var. Yani baharatlar dokulara ziyan veren gerilimi azaltarak beynin gücünü artırıyor. En sevdiğim baharat ise zerdeçal. Zerdeçal, anksiyeteyi azaltıyor. Zerdeçaldan bulunan kurkumin hususu tasayı azaltırken, beynin kimyasını da değiştirerek hipokampüsü koruyor” diyor.

Safranı da önerdiğini söyleyen Dr. Naidoo, “Destekleyici olarak safran kullanan hastalarda daha az depresyon semptomu görüldüğüne dair bir araştırma var. Safran kullanmasının plasebo deneylerinde depresyonu azalttığı öğrenildi” yorumunu yaptı.

2- FERMENTE BESİNLER

Fermente besinlerde bulunan bakteri ve mayanın vücuda yararı olduğunu söyleyen Dr. Naidoo, “Yoğurt, kombuça ya da kimçi üzere besinler fermente besinlere örnek. Fermente besinler canlı bakteri kaynakları ve bağırsak sıhhati için büyük değere sahip ve anksiyeteyi azaltıyor. 2016’da yapılan bir araştırmada fermente besinlerin hayvanlarda hafızayı güçlendirdiği ve zihinsel hareket gerilemesini yavaşlattığı ortaya çıktı” dedi.

Dr. Naidoo, yoğurt tüketiminin gündelik beslenme alışkanlıkları ortasına eklenilmesi gerektiğini lisana getirdi.

3- BITTER ÇİKOLATA

Dr. Naidoo, koyu çikolataların demir kaynağı olduğunu söylerken bunun nöronları koruduğunu ve ruh halini olumlu olarak etkilediğini söylemiş oldu. 2019’da yapılan bir araştırmada nizamlı olarak bitter çikolata tüketenlerde depresyon semptomlarının yüzde 70 daha az olduğunu söyleyen Dr. Naidoo, “Bitter çikolatada fazlaca fazla antioksidan var” dedi.

4- AVOKADO

Dr. Naidoo, son devirde Türkiye’de de raflarda görmeye başladığımız Avokado ile ilgili olarak da, “Yüksek oranda magnezyum var ve bu beynin gerçek çalışması için değerli. Magnezyumun depresyona âlâ geldiğine dair birinci araştırma 1921 yılında yapıldı. bu biçimdedan beri birfazlaca araştırma depresyon ile magnezyum eksikliği içinde bağ kurdu. 125 ile 300 miligram içinde magnezyum alanların depresyonunun bir haftadan kısa bir müddetde azaldığı görüldü” dedi.

5- KABUKLU YEMİŞLER

Dr. Naidoo, fındıklardaki sağlıklı yağın beyin işlevlerine güzel geldiğini söylemiş oldu. Öte yandan fındıkta selenyum üzere birtakım mineral ve vitaminlerin olmasının da beyin sıhhatine düzgün geldiğini söyleye Naidoo, “Cevizdeki omega-3, düşünme ve hafızanın geliştirilmesine katkı sağlıyor. Günde bir bardağın dörtte biri kadar fındık ya da ceviz yenilmesini tavsiye eediyorum” dedi.

6- YEŞİL YAPRAKLI SEBZELER

Yeşil yapraklı sebzelerin E vitamini, flavonoid ve karotenoid üzere hususlar barındırdığını söyleyen ünlü hekim, “Bunlar demansa karşı muhafaza sağlamanın yanı sıra zihnin de gerilemesini mahzurlar. Öte yandan bu besinler alyuvar hücrelerinin oluşması için hayli büyük ehemmiyete sahip olan folik asidi barındırır” dedi. Folik asidin beyin sıhhati için kritik bir değeri olduğuna dikkat çeken Dr. Naidoo, “Ispanak, hindiba ve pazı üzere yeşillikler folik asit için kusursuz kaynaklar” dedi.

Okumaya devam et...
 
Üst