Kalp krizine karşı susamadan su için

Leila

Global Mod
Global Mod
Günde en az 6 bardak su içmenin kalbimiz için de fazlaca faydalı olduğunu belirten Erk, “Araştırmalara bakılırsa 2 bardak ve daha az su içenlerin kalp krizi riski daha fazla” dedi.

Suyun
sıhhatimiz için ne kadar yararlı olduğunu biliyoruz fakat gün ortasında ya unuttuğumuz ya da susamadığımız için yeteri kadar içmiyoruz. halbuki susuz kalmanın başta kalp sıhhati olmak üzere beden için büyük bir tehdit oluşturduğuna dikkat çeken İç Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Osman Erk, bu hayati içecekle ilgili şu ayrıntıları verdi…


faydaları saymakla bitmez

Bedenimizin yüzde 70’i sudur. Su, bedende bulunan her hücreye oksijen ve besin unsurlarını ulaştırır, kan hacmini artırır, kalbin sağlıklı çalışmasını sağlar ve bedeni toksinlerden arındırır. Böbrek hastalıklarını, kabızlığı ve kas kramplarını önler. Enfeksiyonlardan korur, kilo denetimi sağlar ve cildi nemlendirir. İnsanların büyük bir kısmı gereğince su içmez. Bu niçinle kronik olarak dehidrate yani susuz durumda yaşamaya devam ederek, sıhhatlerini tehlikeyi atarlar.


Sıhhatimizin sigortasıdır

Az ölçüde su kaybı bile bedenin istikrarını bozar, yorgunluğa, konsantrasyon azalmasına ve ağrılara yol açar. Kâfi ve hakikat su içilmezse insan sıhhati tehlikeye girer. Sağlıklı yaşamak ve kilo almamak için sistemli su tüketmek kaidedir. Su, bazal metabolizmayı hızlandırır. Bu istirahat halinde ve uyurken daha fazla güç tüketmek ötürüsıyla kilo almamak manasına gelir. Yetersiz su ise insanı yorgun, şişman ve hasta yapar. Günde 6 ve daha fazla bardak su içenlerde kalp krizinden mevt riski, günde 2 bardak ve daha az içenlerden epey daha az bulunmuştur. Zira su, kanın akıcılığını artırarak damarları ve kalbi korur. Kâfi ve hakikat su içenlerde birtakım kanser tiplerinin daha az ortaya çıktığı saptanmıştır. Kalın bağırsak, mesane ve göğüs kanseri, kâfi su içenlerde daha az görülmektedir.






Ekseriyetle çay, kahve ve asitli içecek tüketiyorsanız dikkat!

Çay, kahve ve asitli içeceklerden alınan su asla gerçek suyun yerine geçmez. Bu tıp içecekler idrar söktürücü tesirleriyle bedenin daha da susuz kalmasına yol açarlar. Gereğince su içilmediği takdirde bedende toksinler birikir, metabolizma yavaşlar, kronik hastalıklar, ağrı üzere şikayetler ve kilo artışı gerçekleşir.

Ne kadar içilmeli?

Erişkin bir insan akciğer, deri, bağırsak hareketleri ve idrarla günde ortalama olarak 2-2.5 litre su kaybeder. Kaybedilen bu suyun kesinlikle yerine konulması gerekir. Su içmeyi sevmiyorsanız suyun içine salatalık, tarçın, nane yaprağı, zencefil ya da elma dilimleri ekleyerek lezzetini artırabilirsiniz.


Kaynaklar giderek kirleniyor

Ne yazık ki dünyada artık pak su kaynaklarına erişim epey zordur. Endüstriyel kimyasallar, kimyasal gübreler, tarım ilaçları, petrokimyasallar, evsel ve endüstriyel atıklar su kaynaklarını kirletmektedir. Su kaynaklarının bu kimyasallardan arınması için kâfi teknolojik imkanlar maalesef kısıtlıdır.

Açlıkla susuzluğu birbirine karıştırmayın

Beşerler genel olarak açlık ve susuzluk hislerini birbirine karıştırma eğilimindedir. Beden susuz kaldığı vakit bu his insanların kıymetli bir kısmında açlık olarak algılanır ve yemek gereksinimi ortaya çıkar, bu biçimdelikle fazla kalori alınmış olur. Bu niçinle açlık hissi duyduğunuzda evvel su için.

Okumaya devam et...
 
Üst