Kilo vermenin ve formu muhafazanın 7 kolay yolu

Leila

Global Mod
Global Mod
Kilo vermek ve verilen kiloyu korumak sanılandan sıkıntı görünebiliyor. Fakat çeşitli uzmanların verdiği bu tavsiyeler yardımıyla siz de formunuzu rahatça koruyabileceksiniz.

Times, kilo vermek ve verilen kiloyu korumak için önerilen 7 yolu derledi. Bu usullerle artık hem kilo vermek tıpkı vakitte verilen kiloyu korumak mümkün olacak.

İşte kilo vermenize ve verdiğiniz kiloyu korumanıza yardımcı olacak 7 öneri…


ARALIKLI ORUCU DENEYİN

Yapılan araştırmalar günde 8-10 saat yemek yemeyi ve kalan 16-14 saat oruç tutmayı kilo verip almamanın en düzgün yollarından biri olarak gösteriyor. Chicago, Illinois Üniversitesi Uygulamalı Sıhhat Bilimleri Koleji’nde kinesiyoloji ve beslenme profesörü olan Krista Varady tarafınca geçen yıl yayınlanan bir incelemede, aralıklı oruç uygulayan insanların beden tartılarının ortalama yüzde 3’ünü kaybettikleri tespit edildi. Varady, “Vücudunuzu biraz daha az yemeye kandırıyorsunuz ve bu yüzden kilo verebiliyorsunuz” dedi.


HER GÜN KARA DUT YİYİN

Belfast Queen’s Üniversitesi’nde biyolojik bilimler profesörü olan Aedin Cassidy’nin araştırmasına göre, koyu renkli meyveleri tüketmek, bir doz lif, C vitamini ve flavonoid, antosiyanin üzere doğal olarak oluşan bitki bileşikleri sağlar, bu da sıhhati artırır ve beraberinde kilo vermenize de yardımcı olur. Cassidy, British Medical Journal’da yayınlanan ve 24 yıl boyunca takip edilen 124.086 kişiyi kapsayan araştırmalarından birinde, nizamlı olarak çilek, kiraz yahut elma yiyen orta yaşlı insanların yirmi yıl boyunca hiç kilo almadıklarını ve zayıfladıklarını buldu.


HAFTADA 3 SEFER İDMAN YAPIN

Plos One mecmuasında yapılan bir araştırmaya nazaran, kasları güçlendirmek için direnç idmanı yapan şahısların vakit içinde çok kilolu olma mümkünlüğü, bundan kaçınan bireylere bakılırsa yaklaşık yüzde 30 oranında daha az. Ayrıyeten geçen yıl New South Wales Üniversitesi’ndeki araştırmacılar, sadece kuvvet idmanıyla bile yağ ve kilo kaybedilebileceğini ortaya çıkardı. UNSW’de bir idman bilimcisi olan Dr. Mandy Hagstrom’a göre, yağ kaybını görmek için haftada üç kere 45-60 dakikalık direnç eğitimi yapmanız gerekir.


HER GÜN YOĞURT YİYİN

Protein açısından güçlü olan yoğurt, yüksek karbonhidratlı bir kahvaltıdan daha tok hissetmenizi sağlar, bu da birkaç saat daha sonra açlık nöbetlerini önlemeye yardımcı olabileceği ve nizamlı olarak yemek yemenin kilo vermeye yardımcı olabileceği manasına gelir. International Journal of Obesity’deki bir makalede gözden geçirilen 22 çalışma, yoğurt yiyenlerin, onu fazlaca sık yahut hiç tüketmeyenlere göre tipik olarak daha ince bel ve daha düşük beden yağına sahip olduğunu buldu.


DAHA FAZLA FERMENTE BESİN TÜKETİN

Kimchi, kefir, lahana turşusu ve kombucha üzere yiyecekler, bağırsaklarımızda yaşayan trilyonlarca bakteri, virüs ve mantar olan mikrobiyomun sıhhatini düzgünleştirmeye yardımcı olur ve ayrıyeten kilo denetimine de yardımcı olabilir. Washington Üniversitesi’ndeki araştırmacılar, âlâ bağırsak mikroplarının varlığının, diyet yapanların kaç kilo verebileceğini etkilediğini tespit etti. Her ay daima olarak kilo verenler, daha fazla mikrobiyal çeşitliliğe sahipti.


ATIŞTIRMALIK OLARAK FINDIK TÜKETİN

Öğünler içinde birkaç sade, kavrulmamış Brezilya fıstığı, kaju fıstığı, fındık, makademya, ceviz, çam fıstığı, Antep fıstığı yahut ceviz tercih edin. Araştırmalar, sade bir çubuk kraker atıştırmak yerine bu fındıklardan 40 gram atıştırarak diyet yapanları inceledi. 24 hafta daha sonra fındık atıştıranlar kilo kaybını korurken, çubuk kraker yiyenler tıpkı sayıda kalori almalarına karşın kilo alıyorlardı. UCLA’da tıp profesörü ve makalenin başyazarı Zhaoping Li, “Yemişler kusursuz bir protein, sağlıklı yağ ve lif deposudur, bu da onları bu kadar doyurucu yapan şeydir” dedi.


HER GECE FAZLADAN 1 SAAT UYUYUN

Chicago Üniversitesi’nde yakın vakitte yapılan bir araştırma, gece yalnızca bir saat fazladan uyumanın insanların kilo kaybetmesine yardımcı olduğunu gösterdi. Chicago Üniversitesi’nden Dr. Esra Tasali, çoklukla gece 6,5 saatten daha az uyuyan genç, fazla kilolu yetişkinlerin bu süreyi gece ortalama 1,2 saat artırdıklarında, günde 270 kalori az aldıklarını buldu.

Okumaya devam et...
 
Üst