Oruçluyken susuzluk çekmeyin

Leila

Global Mod
Global Mod
İftar ile sahur içinde beden sıvısını dengelemek için suyun yanı sıra sıvı oranı yüksek besinlerin de tüketilmesi gerektiğini belirten Beslenme ve Diyet Uzmanı Mehmet Çağatay Emre, “bu biçimdelikle beden hem muhtaçlığı olan sıvıyı karşılar tıpkı vakitte toksinlerden arınır” dedi.

Oruçluyken bedendeki sıvı kaybına karşı iftardan sahura kadar olan süreyi âlâ kıymetlendirmek gerekir. hem de gün içerisinde oluşacak susuzluğa karşı da tedbir alınmalı. Zira uzun mühlet susuz kalmak baş ağrısından böbrek hastalıklarına kadar değerli meselelere yol açabiliyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Mehmet Çağatay Emre, oruçluyken susuzluk hissine karşı şu tekliflerde bulundu.


Mehmet Çağatay Emre


İşte faydaları

Kâfi su tüketiminin beden için faydaları şu biçimde sıralanabilir:

– Kasların istikrarını sağlar ve kas kayıplarını önler.

– Gün ortasında oluşabilecek baş ağrısı ve halsizlik üzere meselelerin önüne geçer.

– Algıda ve beyin işlevlerinde zayıflığı giderir.

– Metabolizmayı da hızlandırıcı tesir gösterdiği için ramazanda kilo denetiminde yarar sağlar.


Günde en az 2 litre su için

Ramazanda gün uzunluğu susuz kalan beden kendini savunmaya çekerek barındırdığı suyu tutmaya uğraş eder. Bu da ödem oluşumunu artırarak ellerde ve ayaklarda şişliklere niye olabilir. Bu sorunu minimuma indirmek ismine iftar-sahur aralığında kâfi su tüketilmesi gerekir. İftar ile sahur içinde geçen süreçte gün ortasında kaybedilen su ve elektrolitin telafi edilmesi gerekir. Günde ortalama 2- 2.5 litre (10-12 bardak) su tüketilmelidir. Sağlıklı sıvı tüketimi için ayrıyeten şekersiz komposto yahut hoşaf, ayran, maden suyu da içilebilir. Bedenin su, vitamin, mineral ve posa muhtaçlığı için günde 5 porsiyon zerzevat ve meyve tüketilmelidir. Tüm bunların yanı sıra kilo denetimini sağlamak için fizikî aktivite de artırılmalıdır.


Kesinlikle komposto tüketin

Hoşaf, komposto üzere içeceklerin tüketilmesi, bilhassa uzun periyodik susuzluğun yaşanacağı ramazanda bedenimizin sıvı gereksinimini karşılamada tesirli olur. Bu içecekler, iftar daha sonrası oluşabilecek kabızlık üzere sıkıntılar için bağırsakları çözücü tesirleriyle sindirim rahatlığı sağlar. Mineral ve vitamin kayıplarının önüne geçer. Ayrıyeten gaz şikayetlerini de azaltıcı tesirleri vardır. Taze yahut kuru meyve hoşaf/kompostolarının mümkünse şekersiz yahut 1-2 litre suya azamî 1 yemek kaşığı şeker konularak pişirilmesi gerekir.

Su deposu yiyecekler

Birtakım meyveler, süt eserleri ve sebzeler de içlerinde susuzluğa güzel gelecek özellikler barındırır…

Meyveler: Bilhassa antioksidan özelliğiyle tanınan erik, kiraz, çilek üzere meyveler sıvı gereksinimini karşılamada yarar sağlayacaktır. Karpuz üzere meyveler de susuzluğa âlâ gelecektir.

Sebzeler: Bilhassa salatalık yüksek sıvı oranı ile susuzluğa en uygun gelen sebzelerin başında gelmektedir. Kabak, marul, kereviz üzere sebzeler de yüksek su oranları barındırmaları niçiniyle iftarda tercih edilebilir.

Süt eserleri: Kefir, yoğurt üzere eserler yüksek sıvı oranları yardımıyla hem tokluğu artırır tıpkı vakitte susuzluğu gidermeye yarar sağlar.

Okumaya devam et...
 
Üst