Yeşil Akdeniz diyeti dört kat daha süratli yağ yakmak için tesirli

Leila

Global Mod
Global Mod
Yağ ve protein açısından yüksek, fakat karbonhidrat açısından düşük olan Akdeniz diyeti, zeytinyağı, tahıl, meyve ve zerzevat, balık ve baklagil açısından güçlü bir beslenme biçimini içerir. Dünyadaki en tanınan ve sağlıklı diyetlerden biri olarak görülen Akdeniz tipi beslenme biçiminde kırmızı et tüketimi de düşük oluyor.

Yeşil Akdeniz diyetinde ise öbür her şey tıpkı kalırken kırmızı et ve türevleri beslenme biçiminden çıkarılır ve yeşil sebzelere daha hayli yer verilir.

Daily Mail’in haberine nazaran, İsrail’deki Ben-Gurion Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmada, 18 ay boyunca bitki bazlı diyet tüketenlerin visseral yağ düzeyleri, standart Akdeniz diyeti tüketen denetim kümesine nazaran yüzde 14 oranında küçüldü.


AYVA GÖBEĞİNE SON

Visseral yağ, hayati organların etrafını ve karnın içini sarar ve tipik olarak bira göbeği yahut elma beden formu verir. Bu tip tehlikelidir zira kana, kalp hastalığı ve yağlı karaciğer hastalığı üzere kronik hastalıklarla kontaklı iltihaplanmayı tetikleyen kimyasallar ve hormonlar saldığı düşünülüyor. Organlara yakın olması da riski artırıyor.

Son çalışmada bu kümedeki insanlara kırmızı et ve kümes hayvanlarını bırakmaları ve her gün üç ila dört fincan yeşil çay ve bir su mercimeği içeceği (Mankai) tüketmeleri söylendi. Araştırmacılar, bedenin dokusunu gerilime karşı koruyan bitki bileşikleri olan polifenollerin, evvelki çalışmalarda açıklandıği üzere yağ yakmaya yardımcı olduğuna inanıyor.

BMC Medicine mecmuasında yayınlanan çalışma, ortalama 50 yaşında olan ve BMI’si 31 olan 294 yetişkini inceledi.

Araştırmadaki iştirakçiler, spor da yaparken yeşil Akdeniz diyeti grubundakiler ortalama olarak beden yüklerinin yüzde 3,9’unu ve bel etraflarının yüzde 5,7’sini kaybetti. Standart Akdeniz diyeti uygulayanlar ise sırasıyla yüzde 2,7 ve yüzde 4,7 kaybetti.

Okumaya devam et...
 
Üst